07/02/2025

COMUNICAT DE PRESĂ PE LINIE DE EVIDENȚA PERSOANELOR

În baza dispozițiilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 cu modificările și completările ulterioare, cetățenii au obligația să se legitimize pe teritoriul României cu un act de identitate. Actul de identitate este documentul care i se eliberează cetățeanului român pentru a dovedi identitatea, cetățenia și domiciliul. De aceea, Direcția de Evidență a Persoanelor municipiului Giurgiu invită, pe această cale, locuitorii mun. Giurgiu și ai celor 15 comune arondate (Băneasa, Călugăreni, Daia, Frătești, Gogoșari, Gostinu, Găujani, Malu, Oinacu, Putineiu, Singureni, Stănești, Stoenești, Slobozia, Vedea) să verifice valabilitatea actelor de identitate și să se prezinte în termenele legale pentru a solicita eliberarea unui nou act de identitate. Termenele de valabilitate ale cărții de identitate sunt:

–        pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani, termenul de valabilitate este de 4 ani;

–        pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani, termenul

de valabilitate este de 7 ani;

–        după împlinirea vârstei de 25 ani, termenul de valabilitate este de 10 ani;

–        după împlinirea vârstei de 55 ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

 

Persoanele ale căror acte de identitate au expirat, au împlinit vârsta de 14 ani, ca și pentru celelalte cazuri (preschimbări BI, deteriorări, schimbări de domiciliu, pierdere, furt etc.) sunt așteptate la Direcția de Evidență a Persoanelor municipiului Giurgiu, cu sediul pe str. 1 Decembrie  nr. 60 (în spatele Tipografiei), zilnic, între orele 08,30 – 13,00, pentru a depune cererile și documentele necesare eliberării actelor de identitate. Programul de eliberare a actelor de identitate: luni, marți, miercuri, vineri între orele 13.00 – 16.30, joi între orele 13.00 – 18.30. Actele necesare se regăsesc la avizierele de la sediul Direcției de Evidență a Persoanelor a municipiului Giurgiu.