Stresul psihologic

Pentru ca viata agitata de zi cu zi sa nu-si lase amprenta asupra ta, obisnuieste-te ca dupa o zi de munca sa ai intotdeauna metode de relaxare pe care sa le pui in practica obligatoriu, astfel incat mintea si corpul tau sa se elibereze de problemele cotidiene.

  • Citim cărți, mergem la seminarii de gestionare a stresului, luăm pastile, bem ceaiuri, facem sport. Metode de relaxare a corpului: o baie cu saruri minerale, aromaterapie, masaj de relaxare;
  • Terapiile de dispozitie: practicarea dansului (chiar si acasa, ca forma de relaxare intre doua activitati), vizionarea unei comedii, jocurile;
  • Terapiile prin activitati: iesiri cu prietenii, plimbari in parc sau in natura, practicarea sportului, implicarea in actiuni de voluntariat si caritate;
  • Metode de relaxare prin arta: muzica, lecturi, teatru, filme, picture etc.

Fiecare în combinația care i se pare mai potrivită.

Și totuși, extrem de puțini oameni scapă din “chinurile” stresului.

Dacă și tu te-ai recunoscut în aceste rânduri, nu mai astepta!

Cauta ajutor!

Una dintre cele mai eficiente tehnici antistres este terapia scurtă strategică.

Terapia Scurtă Strategică este un proces terapeutic conceput specific de către un terapeut pentru un pacient, care se confruntă cu o dificultate, căreia nu îi poate găsi singur soluția potrivită. Sunt eliminate comportamentele dăunătoare și se lucrează la construirea unei noi realități personale și interpersonale.

Terapia Scurtă Strategică nu este interesată de teorii despre normalitate sau patologie și nu e necesară descoperirea cauzelor problemelor prezente.

Terapia aceasta se concentrează pe soluții personalizate pentru pacient, astfel că rezultatele nu întârzie să apară. Soluțiile noi vor rezolva problemele vechi, chiar și atunci când sunt recurente sau au fost deja încercate mai multe feluri de terapii.

Orice problema are cel putin o solutie!

“Va exista întotdeauna un mâine pentru a rezolva problemele care azi păreau să nu aibă soluţie.” Jose Saramago